28 May 2010

Kebahag!an Dalam Perp!sahan



~~Kebahag!an Dalam Perp!sahan~~



Tak perlu ucapkan sepatah kata
Kerana lantang terbaca dari muka
Kau dan aku sudah tiada keserasian di jiwa
Mungkin magisnya sudah hilang

Tak perlulah kita mencuba lagi
Betulkan kesilapan perhubungan ini
Bila setiap perbincangan menjadi perbalahan
Manakah agaknya cinta kasih?

Embun pun takkan mampu menyubur sekuntum
Bunga yang layu pada musim luruh
Yang dulunya mekar disinar suria
Bila sudah kering pasti akan gugur
Seperti cinta kita yang jelas ternyata
Semakin lama semakin rekah
Menimbulkan tanya apa mungkin kita
Temu kebahagiaan dalam perpisahan

Tiap titis airmata kau tangiskan
Ku dah cukup menampung selautan
Begitu lama ku pendam tapi hanya berdiam
Kerana cuba menafi realiti

Embun pun takkan mampu menyubur sekuntum
Bunga yang layu pada musim luruh
Yang dulunya mekar disinar suria
Bila sudah kering pasti akan gugur
Seperti cinta kita yang jelas ternyata
Semakin lama semakin rekah
Menimbulkan tanya apa mungkin kita
Temu kebahagiaan dalam perpisahan


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


i like lagu nie...

syokkk dengar

apa2 pon lagu nie juga

ak tujukan buat c "JEFF"

beratus2 kali dia dengar nie

walaupun suara ak x sedap

^^

hehehehehe



27 May 2010

Rahasia Sembuhkan Sakit Hati



Rahsia Sembuhkan Sak!t Hat!


Jangan bertanya bagaimana rasanya sakit hati. Jangan pula bertanya siapa yang membuat hati terasa pedih, perih, dan nyeri. Sulit diungkapkan, tapi sangat jelas menyayat dada bagian dalam.


Sakit hati adalah sakit dari segala sakit. Mungkin anda pernah mengalaminya. Sakit hati tidak selalu disebabkan oleh putus cinta, tetapi bisa juga disebabkan oleh perbedaan pendapat atau pertentangan dengan teman atau anggota keluarga. Namun, sakit hati hampir sama rasanya dengan putus cinta, demikian juga dampaknya.


Siapa pun anda, pasti ingin dicintai, mencintai, dipercayai dan mempercayai orang lain. Tetapi, ketika sakit hati tiba, sulit bagi anda untuk kembali memaafkan dan mempercayai orang yang melakukannya. Bahkan anda mungkin merasa sulit untuk membuka hati dan perasaan kepada orang lain yang tidak tahu apa-apa.


Ini adalah dilema yang harus dihadapi. Terserah anda, memilih untuk berjalan sendiri atau melanjutkan hubungan setelah apa yang terjadi. Satu hal yang pasti, hidup akan terus berjalan dengan atau tanpa sakit hati.


Berdasarkan pengalaman beberapa sumber dapat disimpulkan bahawa belajar untuk membuka kembali hati, perasaan cinta dan rasa percaya kepada orang-orang yang pernah menyakiti anda, merupakan hal yang penting. Kenapa? Kerana cepat atau lambat, setiap orang akan menyakiti dan disakiti hatinya.


Oleh sebab itu, akan lebih baik apabila anda menyadari bahwa tidak ada satu orang pun di dunia ini yang luput dari sakit hati, termasuk anda. Tanpa bermaksud mengurangi rasa percaya kepada orang-orang yang anda cintai, ada baiknya anda menyadari bahwa siapa pun dia, teman biasa, sahabat, pacar atau keluarga dan sebaik apa pun dia, suatu saat nanti akan menjadi orang yang menyakiti anda – walaupun mungkin tidak disengaja.


Oleh sebab itu, ada baiknya apabila anda menganggap bahwa mereka tidak serius dengan ucapannya. Anda akan menganggapnya angin lalu atau biasa mengatakan kepada diri bahwa perbuatan mereka sebenarnya tidak ditujukan kepada anda. Cuba saja, jangan dimasukkan ke hati.


Belajar untuk bertanggung jawab dan menghargai orang lain juga sangat penting. Cuba tanya pada diri, apa yang tidak diinginkan dalam hubungan anda, apa yang akan membuat anda sakit hati, dan apa yang anda ingin orang lain lakukan. Buatlah daftarnya dan cuba utarakan hal itu kepada orang-orang di sekitar anda. Apabila anda sakit hati lagi, tidak hanya mengingat cara mengatasi sakit hati terdahulu, tetapi mencuba keluar dari masalah dan melupakannya dengan cepat. Hal ini akan sangat membantu. Apabila perlu, hang-out bersama teman-teman dan alihkan perhatian kepada pekerjaan atau olahraga.


Anda juga perlu mengetahui bahwa kata kunci untuk menyelamatkan diri dari sakit hati adalah bukan percaya kepada orang lain tetapi percaya kepada diri sendiri dan perasaan anda. Ingatlah bahwa tidak ada jaminan orang lain tidak akan menyakiti perasaan anda. Berusahalah menjadi orang baik, sopan, bijak, peduli kepada orang lain dan dapat dipercaya.


Untuk menjadi itu semua, tentu saja anda harus dapat mempercayai diri sendiri agar anda merasa bebas berbuat dan menentukan hubungan. Berkomunikasi secara efektif dan luas sangat penting. Ungkapkan perasaan anda, apa yang disukai dan apa yang dibenci. Hal itu sangat membantu orang lain paham anda dan berusaha untuk tidak melakukan tindakan yang mungkin akan menyakiti hati anda.


Belajar mempercayai mengenai diri sendiri , tindakan dan perbuatan anda adalah lebih penting dari mempercayai orang lain. Akan menjadi anda bertambah sakit hati dengan perangai mereka. Belajarlah untuk percaya dan hargai diri anda sendiri.


Hal paling utama yang harus anda lakukan adalah belajar memaafkan kesalahan orang lain karena memaafkan adalah hal paling baik dalam sebuah hubungan. Dan teruslah selalu berpikir positif terhadap suatu kritik/tindakan orang lain yang mungkin akan menyebabkan anda sakit hati, karena pikiran positif akan membuat sakit hati menjadi normal kembali.



Apa erti CINTA?



Apa ert! CINTA?


Cintakan Allah adalah cinta yang tidak pernah luntur dan abadi. Cinta selainnya adalah Cinta yang luntur dan berakhir.

Islam adalah agama yang syumul. Hendaklah kita bangunkan kesyumulannya.
Kesyumulannya di dalam diri tidak samadengan kesyumulan di dalam rumahtangga dan tidak sama kesyumulan di dalam jemaah. Kesyumulan di dalam jemaah tidak sama dengan kesyumulan di dalam negara.

Natijah orang yang berfikir itu ialah merasa kebesaran Tuhan dan terus tunduk pada perintah Allah.

Tanda kita mementingkan diri sendiri
ialah tidak berniat membela fakir miskin
dan orang yang teraniaya.

Alim lisan pandai bercakap, tidak berbakti,
alim hati kurang bercakap, banyak berbakti,
alim lisan dan hati, bercakap dan beramal
sama selari.



23 May 2010

Baju~


~BAJU BFF~


Yang dinantikan uda dapat
kunu
Baru tadi ambil tempat c ANDY FERNANDEZ
(23.o5.2o1o- ahad - jam7.50pm)
sudah dapat jak rasa sedih :((
huh!
tapi bila di LIHAT 2x
(aikkkkk mcm baju c GOH)
wahahahaha
sampai rumah jak p test
adusssss
besar owhhh
saiz ~M~
LEMAS jg kalau d pakai
hehehehe
-BFF-



Dar! depan


Pic kami kunu
(comel pakai tudung putih ^^)


Dari Belakang


Nama2 kami kunu
huh!!

19 May 2010


Happy B!rthday

Bro Yanto
19.o5.2o1o

Moga panjang umur
^^





18 May 2010

Berwajah Baru


Berwajah Baru?
tau
Berambut Baru?
tau
Sengaja mok kasi Baru?
tau
Bertukar Baru?
tau
Baru Baru?


hahahahahaha
gila!!!
ak pon nda thu apa sakit tahun 2010 nie
banyak tegur rambut ak panjang betol
jadi ku nak try pandek kan
dar pandek syg plak
:-((
pas 2 mama ku baru perasan skrg
d mayah beberapa minit..
hehehehe



Panjang nya rambut


nak try pandek kan


try lagi


Dan sekarang!!
huh!!

16 May 2010

Happy B!rthday


~Happy B!rthday ~

17.o5.2o1o


selamat hari jadi
semoga panjang umur d murah rezeki
cepat2 dapat anak
amin~
hehehehe


my s!s


misah


SELAMAT HAR! GURU


~SELAMAT HARI GURU~




Seperti yang korang semua maklum hari ini 16.05.2010 adalah hari yang sangat bermakna
buat semua guru-guru di Malaysia,
dengan ini ak ingin mengambil kesempatan ingin mengucapkan
selamat hari guru kepada semua guru-guru
tadika, sekolah rendah, menengah dan lecturer politeknik mukah
jasa anda semua sangat dihargai :)
T!dak lupa juga buat my papa "Cikgu Zainuddin"

HAPPY TEACHER'S DAY

08 May 2010

~SELAMAT HARI IBU~



~SELAMAT HARI IBU~




Selamat Hari Ibu buat semua ibu-ibu di Malaysia dan seluruh dunia..miahaha…Terutama sekali kepada ibu aku, Asnuh Abpa, kerana bersusah payah menyara dan mendidik aku bersama-sama adik beradik ku, sehinggalah aku menjadi seperti sekarang..Kaulah pertama hatiku.. Untuk semua, hayati sajak ini sempena hari ibu ..



Selamat Hari Ibu


Ibu..
Di saat ku melihat dunia,
Kau tersenyum menangis gembirra,
Tatkala ku dibesarkan,
kau berikan segunung kasih sayang,
Selaut belaian..

Ibu..
Akan ku gapai kejayaan biarpun tanah tak ku pijak,
Akan ku cari kejayaan untuk kau ibu,
Itu lah yang mampu membuatkan kau tersenyum gembira melihat ku,
Akan ku jadikan bunga-bunga di taman,
tempat lebah mencari madu,
Agar madu yang manis membuatkan hidupmu lebih bererti..

Ibu..
Pengorbananmu akan ku balas,
Pengajaranmu sentiasa jadi pegangan,
Biarpun ombak merobek dunia,
Kau tetap ibuku yang satu.


~SELAMAT HARI IBU~




Kata mak, perkataan pertama yang aku sebut….mak

Aku ada pasangan hidup sendiri….

Renungkan:

“Kalau kau sudah habis belajar dan berkerja… Bolehkah kau kirim wang untuk mak? Mak bukan nak banyak… Lima puluh ringgit sebulan pun cukuplah”.

Berderai air mata jika kita mendengarnya…..

dan akhir sekali berapa ramai yang sembahyang JENAZAH ibunya….

Seorang anak mendapatkan ibunya yang sedang sibuk menyediakan makan malam di dapur lalu menghulurkan sekeping kertas yang bertulis sesuatu. Si ibu segera mengesatkan tangan di apron menyambut kertas yang dihulurkan oleh si anak lalu membacanya. Kos upah membantu ibu:

Selesai membaca, si ibu tersenyum memandang si anak sambil sesuatu berlegar-legar si mindanya. Si ibu mencapai sebatang pen dan menulis sesuatu di belakang kertas yang sama.

Air mata si anak berlinang setelah membaca apa yang dituliskan oleh si ibu. Si anak menatap wajah ibu,memeluknya dan berkata, “Saya Sayangkan Ibu”. Kemudian si anak mengambil pen dan menulis “Telah Dibayar” pada mukasurat yang sama ditulisnya.

05 May 2010

LuCu


~Lucu~

aku boring- boring time nie
ak try lar segala soalan- soalan d FB nie
punyaa comel aaa..

::Sabah::
::09.04.2013::



FaceBook


Jodah anda yang sesuai berasal dari negeri mana?
::Sabah di Bawah Bayu::

~~Aminnnnn~~


Kapan Kamu Akan Menikah
::09 April 2013::

~~ Tunggu dan lihat~~

hehehehe



03 May 2010

www.facebook.com


Service Unavailable - DNS failure

Apa nieeeeee
huh!!!

adakar ak sorang jak kena




Baju IT


~BAJU IT~

Yeahhhhhhh!!!
Baju IT dapat dar
IT (Irranun Tantu)
minggu lalu lagi dar ada...
baru drang mak bawa dari kg
Tapi besar sikit lar
@-^







Wp Labuan - 01.05.2010


~Wp Labuan~

N!e ari p Labuan ambik c diding
Abiz stdy dar
2 hari jak d Labuan
sok balik dar...
huh...
Ferry ramai org
banyak org p Labuan
p tgko "Pesta A!r"





~kuala Penyu~



~Pekan Menumbok~



Baru samapi menumbok
terus p Minum2 jap



Tiket2



Alalaaaa
berpaking keta c chenta d dalam aaa



men Buyuk kan
nah duluan kami..
hehe



1st keta



Baru nek atas Ferry



Ferry lama nie



Berposing atas Ferry jap



Masa untuk mendarat



~Ferry Labuan Menumbok~
(hp Naf!)


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jam 12pm Sampai Labuan
p chek-in hotel d V!ctoria Hotel
pas 2 terus jumpa naf! n zul
yang tgh tunggu2 d Taman sebelah V!ctoria Hotel
^-^
tgh syok2 berjalan c diding telepon
so ikut drang jalan2



sampai Labuan jak,
jumpa terus ma naf! n zul
^-^



pas 2 p Taman Burung Labuan



"girl - girl - girl - girl"
hehehehe



punya panas time nie kmi d keta
@~#





peaceeee







burung kapel...



uii2...



nie nama dia c naf! n zul..
hehehehe






Penemuaan Baru...
burung paling Comel
^-^



naf! jaat
huhuhuhu







~Ha!~



^=^



Keluar / Exit
"macam mana mo keluar"
hehehehe



Balikkkkk



curi2 masuk UMS



Bakal2 nie.. hehe



alalaaaa comel ^=^



Bergaya depan pejabat pengarah
^=^



kepenatan uda nie



Balikkk.. sambil berkol sma c bb



Pas 2 p lepak dengan geng2 c diding



cheseeeee



minum2 sambil ceta berabiz nie..
semua ceta kuar
hehehe



terlampau dahaga
hehehe



kami 3 yang minum
adididddiii



jalan2 p UK

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~Jalan p Pesta a!r Labuan~

Sudah berabiz jalan dgn drang
sambung jalan dgn c Ba!h n Chenta plak
T!me nie kak! x larat dar berjalan
huh~



Chakkkk



^=^

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~02.05.2010~

tengah ari cam 2 jalan2 lagi



"zaman purba punya lift"
hahahahaha



c Chenta buleh jual coklat uda



hahahahahaha
bertapa jap



ak ma ba!h

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jalan- Jalan
"Ujana Kewangan @ UK"




depan UK



c Chenta d dalam
huhu



Yeahhhh!!
beli coklat~~



Comel ^-^



^=^



huh~



Besar nya Gula2



coklat - coklat - coklat



owh tidak ak kena bgi gift
semua yg sama


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~BaL!k~

Kami lambat booking
so balik jam 7pm..
samapi meumbok jam 8 leb!hpm
terus balik kk..
samapai kk sekitar jam 11pm
Penat~



Menuggu Pintu buka
cian..



Yaaa Utamakan keselamatan



aK ma c diding dulu nek ferry



Lawa owh time senja2



Bubbye Labuan



Keta c Chenta