25 November 2010

CuT! - CuT!



CuT! - CuT! Malays!a
20 & 21 Nov 2010


Cuti - cuti dengan Family (RANAU)
(kak dyg n family & kak etung n husband) n (ujie, diding, adik baih)
kira nak p ramai2 tapi ada masalah x dapat di elakan
so kami2 jak lar..
2hari jak sana xboleh lama
sejukkkkkkkkkkkkkkkk sangatttttttttt





Mesilau







Taman Bunga


Naik Bukit eee


Mesilau Resort


penattt eee naik bukit
turun bukit...


sampai jak masak
laparrrrr


pas 2 jalan2 sekitar mesilau








with adik baih


ntah apa2


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Kundasang War Memorial



Kundasang


peace






~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Kinabalu Park (PORING)





kuning2 (hahahahaha)


Rendam kaki jak..
kira nak mandi ramai sangat manusia


Telaga air panas


Balikkkkkkkkkkkkk



18 November 2010


Selamat Menyambut Hari Raya AidilAdha 1431h

"Labaikallah humma labaika.
Labaikallah syarika laka labaika.
Innalhamdu wani'mata.
La ka wamulkalla, syarikala"


Dengan ini saya ingin mengucapkan
Selamat Menyambut Hari Raya AidilAdha
..
Kepada Seluruh kaum muslimin dan muslimat..

Marilah kita sama-sama menghayati Apakah Pengorbanan
yang kita telah lakukakan?
Tidak kiralah kepada diri sendiri, ibubapa, sanak saudara,
saudara se-islam kita yang hidup atas kalimah syahadah
ASH-HADU AN LA ILAHA ILLA LLAH
WA ASH-HADU ANNA MUHAMMADA RRO SULU LLAH

dan yang paling penting kepada Allah
Rabbul Jalil, Pemilik seluruh alam.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Raya Aidiladha tahun nie Family bersatu
Tapii...
sorang jak xbalik
my sis yang d Tawau (ebing)
Lagi pun cuti sehari jak (xdar kaitan)
hehehehe
Hero2 kumpul juga time nie
^^
Berserabut rumah juga d buat nya
Bukan selalu Family bersatu mcm nie
hahahaha..


Jomm tgko gelagat time raya...







Mohd Fazrey



heheheehehe
Rajin2



c Fazrey yang penakut



akhir nya ak berjaya mendekatkan diri sma c Fazrey
^^
(bit bit bit bit)



Malam raya



Di Pagi Raya



me n Mohd Faizul @ afiQ



sebelum p solat raya



afiQ



Dengannnn afiQ jak ^^



kami 3



adik Baih



ujiezilahrojilah
hahaha
^^



Beraya sakan





kak ebing n abg izal yang xdar




Hero2


16 November 2010

Anda Perlu Tahu



BiLa Kita Boleh Menjadi TUNANGAN

orang tanpa sedar~

Harus baca!





Percaya atau x, kita boleh ber”tunang” tanpa sedar?? Yup, kita boleh bertunang tanpa kita sedar, bila seorang lelaki, berhasrat untuk mengambil seorang perempuan untuk dijadikan isteri. Eh, itu memang normal bukan? Tapi, yang anda mungkin x tahu, anda sebenarnya sudah bertunang bila situasi seperti berikut berlaku:

Lelaki menyatakan hasrat ingin menjadikan perempuan itu isterinya, dan perempuan itu bersetuju. Adakah dikira telah bertunang? Padahal tidak ada ibu bapa perempuan tersebut.

Pinang dari segi hukum fiqah, bererti pihak lelaki menyatakan hasrat berkahwin pada pihak perempuan. Itu dipanggil pinang. Bila perempuan menjawab setuju, maka jadilah perempuan itu tunang laki tersebut.


Situasi yang dianggap pinangan:

"Aku nak jadikan kamu sebagai isteriku"

"Kahwinlah dengan kita bila2"

Bila si perempuan bersetuju, dia akan jadi tunang. Sama ada bercakap dalam telefon, tetap dah jadi tunang.

Contoh:

"lelaki sebut dalam telefon, "I nak jadikan u isteri I lah"

Perempuan tersebut jawab, I sukalah, I setujulah, oraitt I’m fine, oklah, I redha atau apa2 yang menunjukkan dia suka dengan “pinangan” lelaki tersebut, maka ia sudah dianggap bertunang.

Jadi, bila dia dah jadi tunang orang tanpa sedar, bila ada lelaki yang meminang, hukumnya haram.


Kita orang melayu time nak tunang duk bawang rombongan 1 bas, bawak barang2 pinangan, itu sebenarnya adalah ADAT bukan dari segi hukum Islam. Dari segi hukum Islam, dah jatuh hukum tunang.

Persoalan ialah bila Ibu bapa xde. Mengikut hukum syarak, kalau perempuan itu sudah diizin pada syarak. Sebagai contoh, perempuan yang cerdik, yang baligh, yang blh berfikir, etc dia sudah dianggap bertunang.

Bila perempuan tu x menepati hukum syarak tersebut, contoh seperti x baligh lagi(baru darjah 3 mungkin), perempuan tu bodoh(x boleh berfikir), gila, dan sebagainya, makanya wali diperlukan untuk jawab “pinangan” tersebut.

Haaa, adakah anda ternganga bila tiba2 tau anda sudah menjadi tunangan orang tanpa sedar?? Haaa, ayokkk, x tau. Hehehe.




Majlis PerTunangan Azizul Budiman



13.11.2010

Horeeeeeeeeeeeeeeee....
apa horee nya plak
ttiba..
hehehehehe
^^
Nie hari p KENINGAU
Jalan jam 10am
Dari rumah abg izal
Ada 4.buah keta kami

Lama juga lar x pergi Keningau nie..
Last macam tahun time abg izal kawen..
huh.. Lama juga 2..

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

14.11.2010

Majlis Pertunangan Azizul Budiman

Di

kg.Meninipir Keningau Jalan Tenom
tunggu Ramai2 tahun 2011
^^





Semua dari rumah abg izal



ada 4buah keta kami



comel2 c chenta n c hafiz



Kak!! n adik!!



sebelum tunggu yang lain
berposing jap
^^






bersama2 hero ^^



with my mom ^^



tepat jam 10am jalan



i ikut my kazen udyin n koru2



with drang ber'dua sana
air terjun Masakob



malam urus 2 hantaran



acara solek bersolek ^^



ber'sepupu



diding n ujie



nyum2 time





bersama IBU ^^



^^



Bergerak mok Jalan



adeh2 c chenta



keta dari belakang n depan



so sweet ^^







udyin n kuro2



c diding men snap2



Sarung cincin



hohohohoho





Ntah apa2






balikkkk



Bah pelan2 kmu sana aa



Ding balikkk dlu ^^



Gunung Emas



Sejukk bah









Berposing sambil on9 ^^